CD&V Overijse trekt met vernieuwde lijst naar de kiezer

Met vernieuwing naar beter bestuur

CD&V Overijse trekt met een eigen lijst naar de kiezer. Wij trekken daarbij de kaart van absolute vernieuwing met het oog op een beter bestuur. De slogan “omdat elke Overijsenaar telt” vat perfect samen waar CD&V Overijse naartoe wil: een gemeente waar met elkeen van de 25.000 inwoners rekening gehouden wordt en waar elke inwoner zijn stem kan laten horen.

De lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen telt dan ook tal van nieuwe en verruimingskandidaten. Om al dit frisse en aankomende talent in goede banen te leiden rekent CD&V Overijse op lijsttrekker en kandidaat-burgemeester Danny De Kock.

Wij willen dat Overijse een gemeente is waar iedere inwoner telt en waar we luisteren naar wat leeft onder de Overijsenaar. Een Vlaamse Medische Urgentiedienst (MUG) voor onze gemeente, een verlaging van de ligdagprijzen in het woonzorgcentrum, een betere clustering van de verschillende schepenbevoegdheden, een herziening van de prijzen voor het containerpark, de verdere modernisering van een aangepaste sportinfrastructuur, een nieuwe en functionele Markthalle, de herinrichting van de dorpskernen van Maleizen en Jezus-Eik, veiligere schoolomgevingen, nieuwe LED straatverlichting die ook ’s nachts blijft branden, een betere busverbinding met Brussel, alternatieve vormen van energie, een opwaardering van de dorpsraden, een masterplan lokale economie en horeca en een moderne en transparante dienstverlening zijn daarbij slechts enkele van de talrijke zaken die we graag willen realiseren tijdens de volgende legislatuur”, aldus Danny De Kock.

Kandidaten

Om dit alles te verwezenlijken kan Danny De Kock rekenen op de steun van kandidaten met moderne, originele en verrassende ideeën.

Marcia De Wachter, is al meer dan 20 jaar directielid bij de Nationale Bank en woont ruim  30 jaar in Maleizen. Ze maakt nu de overstap naar de gemeentepolitiek. Marcia ijvert mee voor een economisch en financieel sterk Overijse en voor de belangen van ondernemers en vrouwen.

Alan Pauwels, sinds 1974 inwoner van Overijse, is zeer nauw betrokken in het ruime verenigingsleven van de gemeente. Als voorzitter en gedreven doorzetter met het hart op de juiste plaats voor Overijse heeft hij er de voorbije zes jaar alles aan gedaan om CD&V opnieuw een eigen gezicht te geven in Overijse.

Stef Borremans staat voor integriteit. In dialoog met alle inwoners wil hij een mooier en beter Overijse creëren. Hij is al 30 jaar actief in tal van verenigingen en adviesraden. Stef zet zijn 20 jaar managementervaring in grote bedrijven graag in om van de gemeentelijke overheid een moderne en klantvriendelijke dienstverlener te maken.

Met Stefanie Gryson en Ann Soenen kan CD&V Overijse rekenen op twee jonge, sterke en zeer talentvolle vrouwen.

Julian Medeleanu is het absolute voorbeeld van integratie en voelt zich “thuis hier in Overijse”. Samen met zijn gezin maakte hij van Overijse binnen de kortste keren zijn nieuwe thuis en wil hij aan de slag gaan zodat iedereen zich thuis zou voelen in onze gemeente.

Guido Maene, sinds 2008 woonachtig in Jezus-Eik, zal de lijst duwen. Na een volledige loopbaan als officier-ingenieur bij het Belgisch Leger, met als laatste functie directeur-generaal van het Koninklijk Hoger Instituut voor Defensie, wil hij mee zijn schouders zetten onder CD&V Overijse.

CD&V Overijse kan daarnaast rekenen op de jarenlange ervaring van Jan Germeijs en huidig OCMW-raadslid Bea Adriansens. Ook een aantal jongeren zoals Kelly Liefooghe waren meteen gewonnen voor het project in beweging dat CD&V Overijse is.

Met deze volledig vernieuwde en vernieuwende lijst wil CD&V dan ook absoluut “De Weg Vooruit” in Overijse.