Met verwondering lazen wij, als kartelpartner, de reactie van burgemeester Brankaer op het gemeenterapport van Overijse in het Nieuwsblad van 26/01/16. Burgemeester Brankaer zegt zich niet veel aan te trekken van de mening van de Overijsenaar. CD&V Overijse hecht wel veel belang aan de mening van de inwoners van zijn gemeente en vindt deze lakse reactie ongepast. Het negeren van de parkeerproblematiek – die volgens ons reëel is – is hier een perfect voorbeeld van.

Peter Lombaert – Voorzitter Groen – zegt “Vele projecten komen er om de eigen achterban goed te bedienen, niet om het welzijn van de Overijsenaar te verbeteren”. Omdat het welzijn van de Overijsenaren voor CD&V Overijse een prioriteit is willen we Peter Lombaert via deze weg vragen om meer duidelijkheid te scheppen over deze uitspraak.

Wel verheugd zijn we over de 83% van de bevolking die tevreden is over het financieel beleid van onze gemeente – een bevoegdheid van CD&V-schepen Danny De Kock.