CD&V Overijse wenst u een heerlijke, deugddoende en inspirerende vakantie toe. De studenten kunnen de examenspanning van zich afleggen, de families en gezinnen kunnen samen genieten van reis en ontspanning, we kunnen samen gezellig buiten eten in tuin of op terras.

En toch moeten we ook oog hebben voor de vereenzaming en voor de verdoken armoede in onze buurt. De zomermaanden bieden de mogelijkheid om bijvoorbeeld de buren beter te leren kennen, een oudere in de straat een bezoek te brengen of er een praatje mee te doen. Dit kan zeker ook in uw buurt een belangrijke meerwaarde hebben al is het maar naar sociale controle en een betere wijkwerking. Samen is Super !

2011 is ook het jaar van de vrijwilliger en daar willen wij als gemeentebestuur wat aan doen door dit najaar de vele vrijwilligers die onze gemeente rijk is, in de bloemetjes te zetten. Onze verenigingen hebben trouwens ook steeds nood aan nieuwe inbreng en de vele babyboomers die binnenkort met pensioen gaan hoeven dus niet bang te zijn in een ‘zwart gat’ terecht te komen. Voor hen is er in onze gemeente binnen de talloze verenigingen heel wat mogelijk. Samen is Super !

Toch moet er ook in de vakantiemaanden nog gewerkt worden, en veel gewerkt. Aan een nieuwe federale regering, aan de sociaal-economische vraagstukken,               aan de veiligheid, aan de immigratieproblematiek en ….. aan de wegen en pleinen in Overijse.

Ook CD&V Overijse is voortdurend voor u aan het werk, en wij doen dat niet alleen natuurlijk maar in nauwe samenwerking met onze kartelpartner en coalitiepartner. Alle projecten in Overijse worden in het schepencollege opgesteld en gezamenlijk uitgevoerd conform ons verkiezingsprogramma en binnen de financiële ruimte die in de meerjarenplanning voorhanden is. Ook hier : Samen is Super !

U kan uw betrokkenheid als Overijsenaar ook verhogen door hieraan actief deel te nemen en ons uw mening te geven.  Daarom heeft CD&V Overijse een nieuwe website waarop u ook met uw vragen/opmerkingen/suggesties terecht kan http://overijse.cdenv.be/

Danny De Kock, Voorzitter CD&V Overijse