CD&V Overijse heeft voor Overijse centrum een visie klaar voor de volgende 20 jaar waarin groene ruimte, zorg- en woonaanbod, mobiliteit, lokale handel en horeca samen één leefbaar geheel zijn met behoud van het traditioneel dorpskader.

Plannen  van projectontwikkelaars, die enkel op winstbejag zijn afgestemd en die door vele Overijsenaren trouwens ook met naam worden genoemd, mogen dan ook niet verder  impact hebben op de leefbaarheid van de dorpskern en het kenmerkend historisch kader van Overijse.

De nieuwe bestuursploeg die vanaf januari 2019 het roer in handen neemt moet bijgevolg in het belang van alle actoren van Overijse centrum deze visie waar maken en zorgen dat de inbreiding en ontwikkeling van de driehoek tussen Heuvelstraat, Stationsstraat, J.B Dekeyserstraat en Waversesteenweg in samenspraak én op maat van de betrokken Overijsenaren gebeurt.

Een frisse wind zal zeker nodig zijn om van ons mooie centrum opnieuw een bruisende en leefbare kern te maken.  Grote projecten zijn daarbij uit den boze en gaan zeker niet de belangen van de eigen inwoners ten goede komen.