Naar aanleiding van het evenement rond zorg en welzijn deed voorzitter Alan Pauwels gisteren een bijzonder aankondiging.

CD&V Overijse trekt in oktober 2018 met een eigen open lijst naar de kiezer.

"We willen onder andere deze uitdagingen op het vlak van zorg en welzijn aangaan met een vernieuwde CD&V-ploeg, een soort CD&V 2.0 zeg maar.

CD&V Overijse is vandaag allesbehalve in verkiezingsmodus en heeft dus geen last van de verkiezingskoorts die sommigen al stevig lijkt te pakken hebben

Anderzijds zou het natuurlijk ook naïef zijn van ons om de blik niet al op oktober 2018 te richten.

En dus geef ik jullie vandaag graag een absolute primeur mee. Tijdens de afgelopen 9 jaar heeft CD&V zeer duidelijk mee zijn stempel op het lokale beleid gedrukt. Al die tijd hebben we een zelfstandige koers gevaren binnen de coalitiemeerderheid. In de toekomst zullen we dit meer dan ooit blijven doen. Soms moet je het roer omgooien en je hart volgen.

En daarom kondig ik vandaag aan dat bij de verkiezingen van volgend jaar CD&V zelfstandig met een eigen open lijst zal opkomen. We laten daarbij de eeneiige tweeling die onze kartelpartner geworden is los en willen iedere Overijsenaar de kans bieden om mee na te denken over de toekomst van onze gemeente. We stellen daarbij onze lijst dus open voor iedere politieke gedreven en geëngageerde Overijsenaar die daarom niet noodzakelijk de behoefte voelt om aan te sluiten bij een traditionele partij.

Coalitiepartner Open VLD zei het in 2016 al: Overijse dreigt in slaap te vallen. Met onze vernieuwde ploeg, nieuwe mensen en nieuwe boegbeelden zullen wij dit alvast niet laten gebeuren."