Overijse CD&V vormde tot nog toe een kartel met N-VA/OV2002. Voor de verkiezingen van oktober volgend jaar zal CD&V Overijse 2.0 echter zonder N-VA én met een open lijst naar de kiezer gaan.

Lijsttrekker wordt Danny De Kock, nu nog schepen van Financiën en Begroting, Bevolking en Burgerlijke stand, Erfgoed, Monumenten en Ontwikkelingssamenwerking. “We hebben de voorbije twaalf jaar goed met N-VA samengewerkt, maar voor de komende verkiezingen liggen de kaarten anders”, zegt Danny De Kock. “In 2012 was het vooraf duidelijk dat Dirk Brankaer (N-VA) zichzelf zou opvolgen als burgemeester. Het doel was toen om met de lijst OV2002 - CD&V - N-VA de absolute meerderheid te behalen. Nu Dirk Brankaer afscheid heeft genomen van de lokale politiek, ligt het veld open.” “We willen alvast naar de toekomst toe onze eigenheid niet verliezen en onze eigen ideeën voor Overijse gestalte kunnen geven”, zegt De Kock.

CD&V komt wel op met een open lijst waarop ook Overijsenaren zullen staan, die geen CD&V-lid zijn. “Op lokaal vlak is die partijgebonden verankering niet cruciaal”, zegt Voorzitter Alan Pauwels. “Men stemt op geëngageerde mensen met een visie, niet enkel op partijen. Daarom is iedereen welkom die samen met CD&V Overijse 2.0 wil meewerken aan de vele uitdagingen voor een mooie toekomst van Overijse”, benadrukt Pauwels.