De voorbije twee jaar werd door het college de nodige aandacht geschonken aan verkeersveiligheid voor de basisscholen. Zowel het sensibiliseren van leerlingen als het aanpakken van de veiligheid in de schoolomgeving stonden op het programma.

Dit keer kozen we voor de leerlingen van de tweede graad van de secundaire scholen. De leerlingen van het GITO en van SMO werden einde mei in de nieuwe Mobibus van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde verwacht die voor die gelegenheid door het college naar Overijse werd gehaald. De Mobibus is een omgebouwde touringcar waarin een interactieve mobiele doetentoonstelling over mobiliteit is ontwikkeld voor 15-16 jarigen. Special effects, moderne snufjes, ludieke filmpjes en games laten de leerlingen op een onvergetelijke manier nadenken over thema’s als zichtbaarheid, veilig fietsen en de dode hoek problematiek. Er is ook aandacht voor duurzame mobiliteit en uiteraard wordt ook de brommer niet vergeten.

Kristel Stouffs, Schepen van Onderwijs, Mobiliteit, Gezin.