Sinds meerdere jaren maakt Voedselhulp gebruik van een pand op de Drogenberg, maar omdat dit gebouw op korte termijn gesloopt wordt, moest Voedselhulp Overijse op zoek naar een nieuwe locatie. Alle Vlaamse OCMW- en gemeenteraadsleden van Open VLD, Groen, CD&V, N-VA en OV2002 stonden achter de beslissing van de gemeente om een personeelslid de opdracht te geven actief op zoek te gaan naar een nieuw pand.  Het is dus zeker niet het initiatief van één enkele partij, zoals verkeerdelijk op sociale media gesuggereerd wordt.

In samenwerking met de gemeenten Overijse, Hoeilaart, Huldenberg en Tervuren, die tot de werkingsregio van de VZW behoren, werd de nieuwe locatie op de Brusselsesteenweg uiteindelijk gevonden.  Alle Vlaamse partijen kijken hoopvol uit naar de ondertekening van het contract gezien de vergevorderde onderhandelingen. Ook de verdeelsleutel tussen de gemeenten is nog niet uitgeklaard maar daartoe zitten de gemeenten eerstdaags terug aan tafel. Voedselhulp Overijse zal hier de komende drie jaar gevestigd zijn en de betrokken gemeenten nemen gezamenlijk de betaling van de huur van het gebouw op zich.

Waarvoor kan je bij Voedselhulp Overijse terecht?

Voedselhulp Overijse helpt mensen die in Overijse, Hoeilaart, Huldenberg of Tervuren wonen en moeite hebben om financieel rond te komen met allerlei materiële bijstand. De VZW zamelt zo voeding, kleding, klein huisgerief, speelgoed, schoolgerief, verzorgingsproducten, babybenodigdheden en dierenvoeding in, en iedereen kan haar daarbij helpen.

Heb je hiervan spullen die je graag zou schenken? Je kan ze tijdens de openingsuren altijd naar Voedselhulp Overijse brengen. Alle info over de openingsdagen- en uren en wat je allemaal mag schenken, vind je op www.voedselhulp-overijse.be. Vanaf midden oktober kan je door de verhuis tijdelijk niets doneren. Controleer de Facebookpagina (VZW Voedselhulp Overijse) en de website voor meer nieuws hierover.

Neuwe adres VZW Voedselhulp Overijse (vanaf 1 november 2018): Brusselsesteenweg 330, 3090 Overijse