Overijse is laureaat Vlaanderen Lekker Land

In Affligem is Overijse verkozen tot laureaat Vlaanderen Lekker Land van Vlaams-Brabant. Vlaanderen Lekker Land wil toeristen laten kennis maken met de culinaire troeven die Vlaanderen rijk is en organiseert daartoe de actie ‘Word Ambassadeur Vlaanderen Lekker Land’. Overijse kan deze titel in de wacht slepen voor de provincie Vlaams-Brabant.

Met het project ‘Ontdek en proef de druivenstreek’ wil de gemeente Overijse haar Vlaams-Brabantse tafeldruif en de druivenstreek op de kaart zetten.
Van juli tot oktober bieden verscheidene horecazaken toeristen een gastronomische kennismaking aan met de Vlaamse-Brabantse tafeldruif of haar afgeleide producten. Daarnaast kunnen toeristen in het bezoekerscentrum Dru!f of bij de lokale serrist ontdekken hoe het teeltproces in zijn werk gaat. Dit alles in samenwerking met 24 horecazaken, 9 serristen van de vereniging Sterredruif en 3 streekwinkels. Het bezoekerscentrum Dru!f is de uitvalsbasis voor dit project.

Hoe kan Overijse ‘Ambassadeur Vlaanderen Lekker Land’ worden?
Vanaf 1 juni kunnen de mensen stemmen op Overijse via www.radio2.be of www.vlaanderenlekkerland.be. Deze stemming telt mee bij de jurering om een stad of gemeente tot Ambassadeur te verkiezen. Via de deelnemers in Overijse zal een oproep tot stemmen gelanceerd worden. De andere laureaten voor Vlaams-Brabant waar Overijse het tegen opneemt zijn te raadplegen op www.vlaanderenlekkerland.be.