Overijse
N°3 - 04/04/2013

Beste Overijsenaar,

In onze eerste Overijse@valvas hadden we aangekondigd dat het met name de bedoeling was met onze nieuwsbrief de politiek dichter bij de burger te brengen. In deze editie is dat meer dan ooit het geval. Zo willen we eind april - begin mei heel graag je stem horen over belangrijke werkpunten in je gemeente rond drie hoofdthema's: leefomgeving en wonen, welzijn en sociaal beleid, vrije tijd. Daarnaast nodigen we je op 17 april uit bij onze collega's van CD&V Hoeilaart waar dr. Dirk Dewolf als vicekabintschef zijn zeer verhelderend licht zal laten schijnen over alle facetten van ouderenzorg in onze hedendaagse maatschappij. Last but not least laten we je nu al weten alvast 20 mei vrij te houden in je agenda. Dan nodige we iedere Overijsenaar - jong en oud - uit op een onvergetelijke dag in Planckendael. Je leest er nu al meer over op onze website www.overijse.cdenv.be.

Veel leesplezier.

Alan Pauwels

Voorzitter CD&V Overijse

Laat je stem horen

De planning van het lokale beleid in Overijse van 2014 tot 2019 wordt nu in 2013 uitgeschreven. Ook jij kan daar als inwoner toe bijdragen. Met je mening over belangrijke werkpunten kan je mee je stempel drukken op het gemeentelijk beleid van de komende zes jaren.  Laat daarom je stem horen en kom naar de inspraaksessies. Die vinden plaats in CC Den Blank op :

donderdag 18 april: Leefomgeving en wonen

- donderdag 25 april: Welzijn en Sociaal beleid

- donderdag 2 mei : Vrije Tijd

Meer info hierover vind je trouwens in de Overijsenaar van april 2013 of in de volgende folder http://www.overijse.be/Attachments/tmpl_1_art_484_att_3349.pdf.

Wij rekenen op jullie talrijke aanwezigheid en concrete vragen. Deze inspraaksessies zijn het moment bij uitstek om al je bekommernissen kenbaar te maken.

Premie diefstalpreventie

De Druivenstreek heeft momenteel te kampen met een heuse inbrakenplaag. Wist je dat je een premie kan ontvangen als je je woning extra beschermt tegen diefstal. Natuurlijk moeten een aantal voorwaarden vervuld zijn om de premie te kunnen ontvangen. De premie bedraag 25 % van de aankoop- en/of installatiekosten en dit met een maximubedrag van € 250/woning. Let wel, de premie wordt niet toegekend voor de installatie van elektronische alarmsystemen. Alles over deze premie leest u in de notulen van de gemeenteraad van 26 februari via de volgende link http://www.overijse.be/html/bestuur/detail.asp?id=87&artid=1790&i=87&a=1790, onder punt 038.

Infoavond ouderenzorg

Op woensdag 17 april organiseren onze collega's van CD&V Hoeilaart een infoavond rond het thema ouderenzorg:een avond rond de evoluties in de ouderenzorg en de implicaties op lokale besturen. Gastspreker is dr. Dirk DEWOLF, Adjunct-Kabinetschef volksgezondheid en ouderenbeleid van minister Jo Vandeurzen.

Een niet te missen avond over een steeds belangrijker wordend thema in onze maatschappij.