Het GITO Overijse vormt samen met GITO Tervuren, Sint-Martinuscollege (Overijse), Heilig-Hartcollege (Tervuren) en ZAVO (Zaventem) al sinds 18 jaar de scholengemeenschap Drieklank. Elke zes jaar worden de overeenkomst van deelname aan een scholengemeenschap hernieuwd. Voor 30 november 2019 moet het gemeentebestuur van Overijse beslissen of het GITO Overijse bij Drieklank blijft.

Op de twee vorige gemeenteraden vroeg CD&V Overijse een stand van zaken in dit dossier. Volgens de bevoegde schepen Devroey was een evaluatie bezig die zou uitmonden in een beslissing op de gemeenteraad.

Uit het bericht op de website BRUZZ blijkt dat er echter al verregaande gesprekken geweest zijn om GITO Overijse in een andere scholengemeenschap met onder meer Brusselse scholen te integreren.

CD&V Overijse laakt deze sluipende besluitvorming en stelt zich ook vragen bij de keuze om samen te gaan met scholen gevestigd in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Dit zal op de volgende gemeenteraad aangekaart worden.